Sunday, December 1, 2013

هشدار افزایش آمار ایدز 5% به بیش از20% در میان بانوان

ارائه ی این  آمار رشد بیماری ایز در بین بانوان ایرانی اعتراف آشکار  به شکست ادعای جامعه معنویت –روحانیت ونه مادیت – دنیوی  اوایل انقلاب خمینی است ، چون ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشته است  10 سال قبل ، آمار مبتلایان به ایدز در بین خانم ها بسیار ناچیز و کمتر از پنج درصد بود اما امروزه آمار افزایش پیدا کرده و بالای 20 درصد رسیده  است . سئوال است این رشد آمار بیماری ایدز بین بانوان در جامعه ی ایران ناشی از چیست؟ برای اینکه  عجیب منافات با ادعاهای گذشته دارد زیراکه یک زمانی که  خبر بیماری ایدز شایعه شده و رواج یافته بود .مطبوعات تبلیغاتی رژیم  بربرمنش تاریک اندش وارونه گوی به نقل از مسئولان  مدعی می شدند که این بیماری سوغات دنیای مصرفی ومادی وغیر مذهبی لیبرالی غرب است . برای همین در حکومت دینی ایران  اثر وخبری از این بیماری نیست . تا اینکه سر وصدای خون های آلوده به ویروس بیماری ایدز وارداتی  از فرانسه بلند شد . بمرور خبرهای شایعه و رواج بیماری ایدز از طریق سرنگ های آلوده ی معتادان مواد مخدر بیماری ایدز در مطبوعات بازتاب داده شد . ولی  اکنون بنا بر  گزارش خبرنگار  خبر گزاری رسمی  دولتی ایرنا که  این گزارش موازی ادعای ایران امن ترین کشور جهان شده است  به نقل از دکتر محمد هادی ایمانیه  البته بدون در نظر گرفتن با وجود اینکه  اذعان رشد 20% بیماری ایدز در بین بانوان  شده است . اما نا دیده گرفته شده است که  رشد روز افزون تن فروشی چیست  و رابطه اش با فقر اقتصادی واعتیاد چه می باشد؟آنگونه که سن هردو پدیده  ی نا هنجار اجتماعی اعتیاد وتن فروشی به 13 سال کاهش یافته است.  اما ایشان  در همایش ایدز ، سلامت و جامعه در شیراز گفته است علت برگزاری این همایش ؛ هشدار دوباره دادن به جامعه و به مردم است که در این کشور که از پاک ترین و ایمن ترین کشورهای دنیا می باشد ، زندگی می کنند.

وی گفته در کشور پاک ترین و ایمن ترین کشورهای دنیا گرچه تعداد بیماران مبتلا به HIV حدود 27 هزار نفر در کشور می باشد ، لیکن براساس آماری که گرفته شده ، حدود 100 هزار نفر دارای HIV ناشناخته می باشند  و تأکید کرده شیوع روز افزون این بیماری در بین خانم ها باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین  افزوده قبلاً انتقال این بیماری عمدتاً از طریق تزریق صورت می گرفت اما استان فارس موفق شد تزریقات و سرنگ های مشترک و آلوده را از زندان ها جمع کند ولی نگفته است که آیا در سایر زندان ها هم چنین اقدامی شده ست یانه ؟ عجیب تر   افزوده ابتلا به  HIV به دلیل افزایش انتقال از طریق راه جنسی ، متأسفانه امار آنچنان که پیش بینی کردیم ، پائین نیامد و این یک هشداری است که هر چه انتقال از راه جنسی افزایش پیدا کند ، کنترل ان نیز دشوارتر خواهد بود و بدین صورت ؛ ابتلای خانم ها به HIV و انتقال از طریق مادر به فرزند هم افزایش پیدا خواهد کرد و یک گروهی که عمدتاً مقصر هم نیستند ، وارد این قضیه خواهند شد.
 مهمتراینکه  بدون توجه به این وقعیت که مگر در بیش از 34 سال گذشته در ایران  مگر حکومتی اسلامی وجود نداشته  است؟ رهبر ولی فقیه مطلقه نداشته ؟ مسئولیت واختیارات وی چه بوده است ؟  مگر فتوا یا نامه های حکومتی فراقانونی  نداده است؟ همینطور  بدون آنکه ایشان بگوید  عامل اصلی پیدایش و رشد بیماری ایدز  در جامعه چیست  و ترویج وتبلیغ صیغه گری موازی تن فروشی در رشد این بیماری چه نقشی داشته است؟ ولی بعنوان راه حل مدعی شده است  اگر ما بتوانیم روابط اجتماعی مبتنی بر فرهنگ اسلامی را ارتقاء بدهیم و این مشکلات اجتماعی را حل کنیم ، به اشتغال و ارتقاء فرهنگ ناب و اصیل اسلامی توجه کنیم ، می توانیم در رابطه با این بیماری ، خیلی تأثیرگذار باشیم .
بهر حال دکتر ایمانیه گفته است  پزشکان شاید نتوانند ، سرطان را درمان کنند و یا کاهش دهند ولی در خصوص بیماری HIV ، بهبود شرایط اجتماعی و بهبود وضعیت و نوع نگاه فرهنگی مردم ، بسیار کمک کننده است . این کار ؛ به تنهائی از عهده وزارت بهداشت بر نمی آید . کمک سازمان ها و ارگان های دیگر را نیز می طلبد .البته سئوال است مگر نزدیک 35 زمان کمی بوده است که دولت مردان ومسئولان  رژیم بربرمنش در این مورد اقدامی نکرده اند که موجب رشد وترویج این بیماری شده اند.

جالب وعجیب اینکه کمال فیروزآبادی که  معاون سیاسی ، امنیتی استانداری  است در این همایش حضور داشته و برای اولین بار در طول عمر این رژیم نامتعارف اشاره به رابطه ی علت ومعلوم کرده است .چون گفته است  از دستاوردهای بشری این است که وقتی یک معضلی به سراغش می آید ؛ به دنبال علت می رود و تا علت مادی و معنوی آن را پیدا نکند ، به هیچ وجه نمی تواند برنامه ریزی نماید و آن معلول را که ناشی از آن علت هست را درمان کند و همه پیشرفت های انسان در علوم پایه و علوم پزشکی ؛ مرهون همین مسئله است .در ادامه  افزود ه در موضوع HIV نیز باید ؛ هم به دنبال علت مادی و هم به دنیال علت معنوی این پدیده بگردیم . بخشی از علت مادی این پدیده ، به تمایلات جنسی بشر و علت معنوی آن هم به فرهنگ مربوط می شود. بعلاوه فیروزآبادی گفته است ما باید تلاش کنیم که جوانان ما ؛ در خانواده و مدرسه به این خودباوری برسند زمانی که ما به این خودباوری فرهنگی برسیم ، می فهمیم که رفتارهائی که خارج از عرف باشد ، می تواند به خانواده و جامعه لطمه بزند. البته وی نگفته است . شعار رو سری یا توسری و اجرای طرح های تبعیض آمیز مبارزه با بی حجابی و طرح  تفکیک و جدا سازی دختران  و پسران در دانشگاه ها وعدم آزادی و عدالت و اشتغال  وتفریحات سالم  و رابطه ی طبیعی دختران وپسران در جامعه موجب فشار های موازی ومضاعف روحی وجسمی شده است که  مکمل محدودیت های اعمال شده ی تفتیش عقاید همراه با سانسور  و سرکوب شده که در مجموع چاشنی رشد نرخ لجام گسیخته ی تورم وگرانی وفقر وبیکاری  وشکاف عمیق طبقاتی  در جامعه شده که فشار  بیش از حدبه جوانان وارد می شود. از سوی دیگر اینگونه پارامتر و محدودیت های  رز افزون تحمیل شده  باعث بستر سازی انحرافات  جوانان  و  رشد ناهنجاری هی اجتماعی و  ضریب رو به رشد آلودگی  مصرف مواد مخدر وتن فروشی و..... بیماری ایدز یا ناقل ویروس بیماری ایدز در جامعه شده است . بنابراین تنها راه علاج ریشه ای تغییر حکومت دینی به حکومت دمکراتیک سکولار می باشد.
11 آذر- 92
منبع خبر: برگرفته از سایت فرارو 11 آذر -92


No comments:

Post a Comment