Monday, April 21, 2014

تصاویر صف‌های طویل جلوی پمپ بتزین‌ها همراه با افزایش آمار خودروها در پمپ بنزین ها

دوگزارش تصوری - خبری
بدلیل عدم ثبات اقتصاد بحرانی که ناشی از عدم مدیریت و ادامه تحریم ها ست آنهم در سال اقتصاد مقاومتی- جهادی و نگرانی شدید از روند رشد تورم وگرانی لجام گسیخته که همراه با فقر وبیکاری می باشد . بنابراین دولت تصمیم دارد که قیمت بنزین را افزایش دهد . برای همین در آستانه ی اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه های دولتی تا خبرش مطرح شد . بلافاصله صف های طویل خود رو ها در پمپ بنزین ها تشکیل شد . چون آمار هجوم خود روها افزایش یافت. اکنون گزارش شده که همراه با افزایش آمار خود رو ها برخورد هایی هم در پمپ بنزین حومه تهران بوجود آمده برای همین موجب شده است تادولت اجرای افزایش قیمت بنزین را تا پایان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه های نقدی دولتی را به تعویق بی اندازد.12 اردیبهشت -93 
 
 فرارودر آستانه اجرای فاز دوم طرح هدفمندسازی یارانه ها پمپ بنزین ها شب پر ازدحامی را سپری کردند.تعلل دولت در اعلام میزان سهمیه خودروهای شخصی این روز‌ها موجب شده است تا صف‌های طویلی در مقابل جایگا‌های سوخت ایجاد شود. تجمع خودروهایی که رانندگان آن از بیم تصمیم ناگهانی دیگری درمورد بنزین اجازه نمی‌دهند مخزن سوخت خودرو خود حتی کمتر از 5 لیتر تهی شود نمود دیگری از بی‌توجهی به برنامه‌ریزی در امور مختلف مردم استپس از آنکه اعلام شد مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از این هفته آغاز می شود و حتی در برخی سایت ها آمده بود که از اول اردیبهشت نرخ بنزین گران می شود، شب گذشته بسیاری از مالکان خودروها به محض مشاهده کاهش چند لیتری باک اتومبیل‌شان به جایگاه‌های سوخت‌رسانی سطح شهر مراجعه ‌کرده و باک خود را مملو از بنزین می‌سازند و حتی برخی رانندگان دبه های چهار و پنج لیتری را هم اضافه بر باک خودرو پر می کردند.دیشب حوالی ساعت 12و نیم نیمه شب بسیاری از پمپ بنزین های تهران صفهای طولانی را به خود دید و به نظر می رسد امروز نیز صفوف پمپ‌های بنزین همچنان طولانی باشد که به نظر می رسد.جالب این است که از بعدازظهر روز گذشته، برخی جایگاه‌های پمپ بنزین در شرق تهران از توزیع بنزین خودداری می کردن و عملا تعطیل بودند و این در حالی صورت می‌‌گیرد که صف‌های طولانی خودروهای سواری که به چند کیلومتر نیز می‌رسید در انتظار بنزین هستند. عکس های امیر سرشته، شیری و عسگری عکاسان فارس در این رابطه را می بینید.
موازی افزایش بییش از جمعیت کشور  برای نامنویسی  هدفمندی یارانه های نقدی دولتی که از سوی منتقدان دولت هدایت می شود . اکنون گزارش شده است آمار هجوم تهرانی‌ها به پمپ بنزین هم   در تهران و حومه تردد خودروها در جایگاه ها برای دریافت بنزین شدت گرفت طوری که از  حومه برخی درگیری هایی هم پیش آمد . به ویژه   طی ساعات شلوغی جایگاه ها و تشکیل صف های کیلومتری در ورامین۳ جایگاه با از کار افتادگی تلمبه مواجه  می شود . گویا این تهاجم موجب شده تا دولت اعلام افزایش قیمت بنزین را تا پایان اجرای فاز دوم طرح  هدفمندی یارانه های نقدی دولتی به تعویق اندازد .زیرا ماه اردیبهشت برای دولت ومنتقدان دولت  بسیارمهم است .چون قرار است توافق هسته ای امضا شود. برای همین منتقدان دولت هیچ فرصت وبهانه ای در مخالفت با توافق هسته ای ودولت اعتدال را از دست نمی دهد.
فرارو:رئیس اتحادیه جایگاه های سوخت کشور با اشاره به ازدحام جمعیت مقابل جایگاه های سوخت از شب گذشته گفت: طی شب گذشته تا سحرگاه امروز در تهران و حومه ۱۱۰ درصد افزایش فروش بنزین داشته ایم.بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در گفت وگو با ایلنا در خصوص ازدحام خودروها مقابل جایگاه های سوخت اظهار داشت: ازظهر دیروز تا ۵ صبح امروز در تهران و حومه تردد خودروها در جایگاه ها برای دریافت بنزین شدت گرفت بطوری در حومه برخی با ظرف نیز منتظر دریافت بنزین بودند که حتی درگیری هایی نیزبین مردم پیش آمده بود.وی افزود: طی ساعات شلوغی جایگاه ها و تشکیل صف های کیلومتری در ورامین۳ جایگاه با از کار افتادگی تلمبه مواجه شدند که بلافاصله مشکل رفع و یوزرها فعال شد. حاج محمدرضا گفت: طی شب گذشته تا صبح امروز ظرفیت تمام مخازن فول بوده و کمبودی به لحاظ ذخایر بنزین با توجه به افزایش یکباره تقاضا وجود نداشت.وی خاطرنشان کرد: طی ساعات تراکم جمعیت در شب گذشته برای شارژ باک خودروها جایگاه ها ۱۱۰ درصد افزایش فروش داشته اند که این میزان شامل بنزین آزاد و دولتی می شود.رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت تصریح کرد: در حال حاضر در جایگاه های تهران بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار لیتر بنزین سوپر و معمولی ذخیره سازی شده و در جایگاه های حومه نیز ۵۰ تا ۱۰۰ هزار لیتر بنزین و گازوئیل ذخیره سازی شده است.

No comments:

Post a Comment