Monday, June 2, 2014

تصاویر تبلیغاتی پزشک جانباز و قهرمان شنا !

درشرایطی که آخوندحمیدرسایی که مرید وشاگرد مصباح یزدی  و عضو جبهه ی پایداری  و  مجلس است که مدعی در رأس همه امور می باشد .مأمور یت یافته تا برای پیگیری و بررسی فساد در فوتبال به برزیل اعزام شود تا با شروع مسابقات جام جهانی  فوتبال چگونگی فساد فوتبال را از نزدیک دنبال و بررسی نماید . در صورتی که فراموش نشده است که  از سوی رژیم نامشروع و لایت فقیه حبیب خبیری کاپیتان تیم ملی فوتبال و چندین قهرمانان ورزشکار رشته های ورزشی دیگر اعدام شدند .مهمتر اینکه همین تازگی زندانی سیاسی غلامرضا خسروی  پس از سالیان در بند بودن اعدام شد ونه اینکه جسدش تحویل خانواده ی داغدارش داده نشد که از سوی مأموران اطلاعاتی و امنیتی و حراست زندان اوین شبانه در اصفهان دفن گردید. ولی  اکنون زیر پوشش ورزش تبلیغ برای یک  دکترجانباز 70% قهرمان شنا شده است که  صاحب  کارخانه تولید تجهیزات پزشکی درمشهد است که با برادرش راه انداخته و افزون بر مدیریت کارخانه و کار در بیمارستان، ورزش شنا را نیز به طور جدی دنبال کرده است.
جالب اینکه  وی ضمن  پیگیری ورزش شنا  وحضور در بیمارستان  بدون پا درصف اول نماز جماعت هم می ایستد!  شک نیست در که هدف  از این گزارش تصویری  قهرمان شنا جانباز 70% با برجسته  کردن قش دین ابزاری  تبلیغ و دفاع از جنگ خانمانسوز 8 ساله ی موهبت الهی است . آنهم بدون آنکه گفته شود برای چه جنگ شروع  شد؟ چرا تأکید برادامه ی7 سال اضافی آن شد؟ مهمتر اینکه پس از خسارات 1000 میلیارد دلار وتلفات سنگین انسانی وتخریب کشور در بر داشت و در نهایت منجر به سرکشی جام زهر شکست شد .
البته  عجیب نیست که چرا هرگز گفته نمی شود دلیل فرار مغزها از کشور چیست؟ یا در 35 سال گذشته چه تعداد متخصص به ویژه دکتر  مجبور به ترک کشور شده اند ؟ یا  اینکه چه تعداد از دکتر های فارغ ا لتحصیلان دانشگاه های کشور بیکارند؟  
در نهایت اینکه سئوال است آیا شرایطی که برای این جانباز70 % در زمینه ی  درمان و تحصیلی و ورزشی وجود داشته و حال برایش تبلیغ تصویری شده است ، برای   ورزشکاران و جانبازان جنگی دیگر هم  مهیا بوده است . همینطور  برای سایر دکترها ومتخصصان پزشکی  هم فراهم بوده است؟12 خرداد -93
 
فراروغلامحسین صاحب کار یکی از جانبازان جنگ تحمیلی است که با وجود جانبازی 70 درصد اما توانسته است مرکز ضایعات نخاعی شرق کشور راه اندازی و در آن به درمان بیماران بپردازد.دکتر غلامحسین صاحب کار جانباز 70 درصد اردیبهشت ماه 1361 در منطقه چزابه بر اثر انفجار مین مجروح و به درجه جانبازی رسید. او در خاطرات خود از لحظات انفجار می گوید: صدای انفجار که بلند شد برای لحظه‌ای احساس کردم تمام بدنم متلاشی شده است. وقتی در آن موج انفجار گم شدم برای لحظاتی ارتباطم با دنیا قطع شد و گمان کردم کشته شده‌ام. آن قدر سریع این اتفاقها افتاد که خود حادثه را دقیقا به یاد ندارم، اما می‌دانستم یکی از اتفاقهای معمول جنگ که کشته شدن است، برای من اتفاق افتاده است.به طور اتفاقی گروهی برای شناسایی از آن منطقه عبور می‌کردند و غلامحسین را پیداکرده و به پشت خط مقدم منتقل می کنند.جانباز شدن اما باعث نشد غلامحسین از درس و تحصیل باز بماند؛ او توانست در کنکور تجربی سال 63 رتبه 160 را کسب کند. او پس از آن به دانشگاه علوم پزشکی مشهد رفت و تا سال 70 دوران پزشکی عمومی را گذراند و سپس مسئول مرکز نخاعی تهران شد.وی از سال 72 تا 76 دوران تخصصی چشم را گذراند و سه سال بعد، در بیمارستان هاشمی نژاد مشهد مشغول فعالیت شد. چندی بعد کارخانه تولید تجهیزات پزشکی را با برادرش راه انداخت و افزون بر مدیریت کارخانه و کار در بیمارستان، ورزش را نیز به طور جدی دنبال کرد.دکتر صاحبکار مدالها و تندیس‌های زیادی به عنوان کارآفرین نمونه و نیز قهرمانی شنا دارد؛ او تاکنون 9 مدال رنگارنگ قهرمانی شنا در آسیا و جهان را به دست آورده است.صاحب کار اما بهترین اتفاق زندگی‌اش را جا ماندن پاهایش در تنگه چزابه می‌داند و می گوید: من هم جراحم، هم جانبازم، هم کارآفرینم و هم ورزشکار، ولی هیچ کدام از اینها را به اندازه جانبازی‌ام دوست ندارم.محسن بخشنده عکاس ایرنا یک روز با این جانباز نخبه همراه شده و از کار و زندگی و فعالیت های ورزشی او عکس گرفته است؛ تعدادی از این عکس ها را در زیر می بینید.

No comments:

Post a Comment