Friday, May 30, 2014

داستان خودکشی درریل راه آهن . قسمت دوم

گفت و گوی  خودکشی درریل راه آهن . قسمت دوم . 12 خرداد -93
گفتم : خوب این شبکه های  مجازی - اجتماعی کدامند؟
گفت :  یکی شون   معروف  هست .
گفتم :  نامش چیست ؟
 گفت :    نامش بالاترینه
 گفتم :  بالاترین یعنی چه؟  
گفت : بالاترین یعنی آنانی که اون بالا هستن.
گفتم : کدوم بالا؟
گفت : اون بالای  سایت مجازی - اجتماعی – اطلاع رسونی بالاترین .
گفتم : خوب  اینان  که اون بالای بالاترین نشستن چکار می کنن ؟
گفت :    اینا سایت مجازی – اجتماعی اطلاع رسانی بالاتریو مدیریت و نظارت  و لینک هایی که روزانه در این شبکه زده  میشه چک وکنترل می کنن.
گفتم :  برای چه لینک ها رو  چک وکنترل می کنن؟
گفت :   برای اینکه کاربرانی که  دراین شبکه فعالیت دارند خطا نکنن ، به حساب مقررات این شبکه را رعایت کنن.
گفتم :  اولاً کاربر  چیست؟ دوماً مگر چه عمل یاا قدامی می تونه  خلافه باشه که باید کنترل بشه؟
گفت :  نام نویسی و عضویت در این سایت مجازی – اجتماعی – اطلاع رسانی را کاربر می گن و  کار اینان  هم لینک در این سایت گذاشتن است. اما کارخلاف قوانین مربوط به لینک های قانون وحرمت شکن و لی بیشتر شامل لینک های مخالفان یا دگر اندیشان میشه.
گفتم : لینک   چیست و چه می کنه  و محتوایش چیست  ؟
گفت :  لینک آدرس  اینترنتی یک موضوع یا مطلب و خبر و وقایع روز و.... است که هر کاربر در این سایت می زنه.
گفتم :  لینکه می زنه که چه بشه؟
گفت : تا اطلاع رسونی بشه و  سایر کابران دیگه لینک رو  ببینن و اگه دوست داشتن بخونن و  رأی دهن.
گفتم : اینکه اقدام خوبیه چون  دمکراتیکه که رإی داده  واطلاع رسونی میشه . اما چگونه رأی داده میشه ؟
گفت :  رأی دادن از طریق یک ستون مثب و منفی قبل از نام کاربر است .هر کاربری که از عنوان و موضوع ومحتوای لینکی خوشش بیاد علام + یا مثبت ستون را تیک یا  رأی میده و اگر چنانچه مخالف باشه علامت – یا منفی را تیک می کنه.  البته می تونه در زیر صحفه لینک نظر موافق ومخالف محور لینک بنویسه.
گفتم : اینکه روش خیلی خوبیه که هرکاربر می تونه انجام بده .
گفت : بلی درسته ، ولی یه اما واگرهایی داره .
گفتم : این اما واگر ها واسه چیست؟
گفت : این اما واگرها ناشی از خط وخطوط ترسیم شده ی نامرئیه.
گفتم : مگه فعالیت در این شبکه ی مجازی – اجتماعی – اطلاع رسونی علنی و آزاد نیست؟
گفت : به ظاهر چنینه.
گفتم : مگه اطلاع رسونی آزاد ظاهر وغیر ظاهر داره؟
گفت : بلی.
گفتم  : واسه چی؟
گفت :  همانگونه که در رژیم نا مشروع ولایت فقیه گفته میشه آزادی  بیان قبل ازگفتار گاهی هست .ولی پس از آن نیست . یا اینکه ولی فقیه با نامه ی حکومتی ماورای قانون حرکت می کنه و آشکارا قانون شکنی می کنه اما هر گز  نه اعتراف به قانون شکنی نمی کنه. که مدعیست ایران  آزاد و امن ترین کشور جهانه ،در این شبکه هم اتفاقات مشابه این چنینی انجام می گیره.
گفتم : مگه این شبکه  اطلاع رسونی حامی رژیم ولایت فقیه نا مشروعه؟
گفت : آشکارا چیزی در این مورد نمی گه ، ولی از جناحی از این رژیم حمایت می کنه.
گفت : از کدوم جناح حمایت می کنه؟
گفتم : از جناح مدعیان اصلاح طلب که شامل موسوی و کروبی و خاتمی و رفسنجانی و روحانی میشه .
گفتم : چرا گفته شد مدعیان اصلاح طلب؟
گفت : برای اینکه 35 سال به وضوح ثابت شد که رژیم ارتجاعی – قرون وسطایی – استبدادی اصلاح شدنی نیست . چون یک رهبرولی فقیه همکاره غیرپاسخگوی داره  و اصلاح شدنی نیست . چون گفته میشه هر گز انتظار نیست از تخم افعی کبوتر زاییده بشه
گفتم : پس برای چه از این عنوان  اصلاح طلبی  استفاده و حمایت میشه؟
گفت : برای اینکه مخالف سازی از درون بشه و  مردم سر کار برن یا اذهان عمومی به انحراف کشانیده بشه تا  مخالف بر انداز دور زده بشه .
گفت : آیا این مخالفان برانداز در شبکه مجازی- اجتماعی بالاترین حضور دارن و فعال هم هستن؟
گفتم : بلی برخی از کاربرهای شون عضویت دارند و بعضی از اینا فعال هستنن.
گفتم : اگه چنینه دیگه ایراد وانتقاد واسه چیست؟
گفت : آخه داستان همون یارویه که می خواست درر یل قطار خودکشی کنه .
 گفتم : منظورت چیست؟

 گفت : منظورم  نه تو، اینکه یارو می گفت که می خواد خودکشی کنه، ولی قصد و اقعی خودکشی نداشت. در این شبکه هم  کابران با نظرات گوناگون حضور دارن وفعال هم هستن . اما همانگونه که اشاره شد اما واگرها وجود داره  یاا عمال میشه که  کارو خراب کرده . چون موجب موجب  تقسیم بندی خودی و غیر خودی کردن همراه با تبعیض شده است.  ادامه داره.....

No comments:

Post a Comment