Friday, January 10, 2014

تصاویر تشییع جانباختگان پشت صحنه فیلم جنگی موهبت الهی «معراجی‌ها

صنعت سینمایی فیلم سازی  مکتبی جنگی موهبت الهی  که در راستای تبلیغ ودفاع از جنگ است به نظر می رسد از تولید به مصرف رسیده  و خود کفا شده است . زیرا که تا کنون رسم بر این بود هر زمان که قرار بود اذهان عمومی محور موضوع مطرح وعلنی  شده به انحراف کشانیده شود  که ناشی از رقابت واختلافات باندی و جناحی عیان شده  مرتبط به  جنگ قدرت وثروت  است بهانه ای ساخته شود تا به مناسب های گوناگون مشتی استخوان های پوسیده گرد آوری شده  ی جنگی  منجر به  برپایی بساط معرکه گیری استخوان چرخانی چرخانیده  شود  تا جنگ افروزان همچنان از مزایا و آثار موهبت الهی جنگ بهره مند شوند . حال این معرکه گیری استخوان چرخانی از حاشیه مراسم نماز جمعه ها گرفته تا دانشگاه ها را  شامل می شود . آنگونه که بدین ترفند  برای کنترل فضای دانشگاه ها ومهار دانشجویان معترض دانشگاه ها پادگانی - حوزوی - گورستانی شدند . اما اکنون همانگونه که گفته می شود کور از خدا چه می خواهد دو چشم بینا.  یا آب  در خانه و ما تشنه لبان می گردیم ، یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم  . بدلیل انفجار مواد منفجره جنگی پشت صحنه ی فیلم جنگی معراجی های مسعود دهنمکی موجب کشته شدن 6 بازیگر یا سیاهی  لشکر شد سپس برای شان مراسم تشییع جنازه بر گزار شده تا تداعی کننده ی همان  سیاست تبلیغات جنگ موهبت الهی  معرکه گیری استخوان چرخانی ا ستخوان های پوسیده ی جنگی شود . برای همین مشخص است چون کارگردان فیلم معراجی خودیست وفیلم  هم جنگی - تبلیغاتی  می باشد . بنابراین پرونده ی قتل 6 نفر پشت صحنه ی این فیلم  پیگیری نمی شود . بهرحال در کشوری که پیام نوروز باستانی اش از سوی رهبرش حضور در گورستان  هابه جای برگزاری مراسم جشن نوروز  بوده است . مشخص است که جایگاه هنر وهنرمند وسینما هم بهتر از برگزاری چنین مراسمی نیست که تصاویرش ضمیمه شده است.
 ناگفته نماند که قیافه ی گانگستری غلامحسن الهام با کلاه شاپو  خیلی با حال وهالیوودی شده است . بویژه نفر بغل دستی اش هم با آن پک عمیقی که به سیگارش می زند ژست اینهم  خیلی هنری- سیمایی- دراماتیک - هالیوودی شده است . مسخره تر اینکه قیافه ی عزادار بودن سردار مشنگ محمدرضا نقدی و چند پاسدار دیگر هم بخشی از صحنه کمیک - تراژدیک است . همینطور  قیافه ی علی دارابی نماینده در شورای سیاست گذاری وخبر  صدا وسیما است بدلیل شباهت وی با محمد رضا خاتمی  با وی اشتباهی گرفته می شود . بالاخره اینکه بدون توجه به اینکه خمینی شیاد در مورد کشته شدگان جنگ خانمانسوز  به خانواده های شان  هشدار داد گریه نکنید چون موجب می شود اجر و قرب شهید نزد خدا می رود .  اما اکنون گزارش  شده مسعود ده‌نمکی» به شدت می‌گریست و خانواده‌های عزادار به محض ورود جلوی تصاویر درگذشتگان خود می‌ایستادند و شروع به عزاداری می‌کردند . البته  گریه کردن  کارگردان مسعود دهنمکی  هم جالب است .چون این گریه ناشی از نگرانی بازتاب و آثار کشته شدن 6 نفر است که مسئول کشته شدن شان وی می باشد . اما این وسط می ماند  اعضای خانواده های عزادار وداغدار شدن 6 نفر کشته شدگان انفجار پشت صحنه ی فیلم جنگی معراجی ها  که فدای فیلم تبلیغاتی  جنگی مدهبت الهی شدند. 20 دی - 92
 
منبع فرارومراسم تشییع پیکر پاک جانباختگان حادثه «معراجی‌ها» با حضور بسیاری از هنرمندان، مسئولین و مردم برگزار شد.به گزارش فارس، مراسم تشییع پیکر درگذشتگان حادثه سریال «معراجی‌ها» (محمدجواد شریفی‌راد، از افسران بازنشسته نیروی هوایی ارتش و مدیر جلوه‌های ویژه میدانی،رضا فرجی جانشین و جمشید احسانی‌فر عضو گروه تدارکات) صبح امروز از مقابل بنیاد روایت واقع در خیابان شهید سپهبد قرنی برگزار شد. پیکر زنده یاد مهدی مرادی از دیگر جان باختگان این حادثه نیز در زادگاهش خرم آباد تشییع خواهد شد.تصاویر درگذشتگان حادثه معراجی‌ها در قالب بنرهای بزرگی در خیابان قرنی نصب شده بود و جمعیت بسیاری از ساعات اولیه صبح در محل بنیاد روایت گردهم آمده بودندمسعود ده‌نمکی» به شدت می‌گریست و خانواده‌های عزادار به محض ورود جلوی تصاویر درگذشتگان خود می‌ایستادند و شروع به عزاداری می‌کردند.در این میان گروه‌هایی از ارگان‌های مختلف آمده بودند که افراد نیروی هوایی با لباس متحدالشکلشان بیشتر از سایرین خودنمایی می‌کردند.  این مراسم با نوای سنج و دمام همراه بود و پرچم قرمز بلندی با نوشته «یا قمر بنی هاشم» در هوا می‌گردید. پس از آن گروه موزیک ارتش که به زور در میان جمعیت جایی برای به صف شدن یافته بودند، مارش کربلا را به معنی آغاز رسمی مراسم نواختند.پیکر این شهدای معراجی تا خیابان سمیه به سمت بهشت زهرا(س) بر دوش بازماندگانشان تشییع شد.در این مراسم سردار نقدی، سردار سرتیپ محسن کاظمینی، حمیدرضا مقدم‌فر، مجید قلی‌زاده ،‌سیدمحمد حسینی، حجت الله ایوبی،‌ علی دارابی، سیدتقی سهرابی، مهدی فرجی ، مجید زین‌العابدین،محمدرضا معصوم‌زادگان، سیدمحمدهادی ایازی، ابراهیم حاتمی‌کیا، وحید جلیلی، سیدضیاءالدین دری، مجید میرعلایی، گودرزی، حبیب‌الله کاسه‌ساز، محمدصادق آذین، بیژن امکانیان، شرف‌الدین، بهمنی، علی قائم مقامی، گلی‌پور، مسعود شاهی، رضا داد، اصغر پورهاجریان، گیتی معینی، نوروزبیگی، جواد محبوب، محمود گبرلو، علی دهکردی، برزو ارجمند، عسگرپور، توحیدی، شجاع‌نوری، امیر ثباتی، رضا توکلی، باشه آهنگر، مهران رجبی، بهروز شعیبی، ایل‌بیگی، حسین مسافر آستانه، منوچهر محمدی، لاله اسکندری، فخرالدین صدیق شریف، جواد اردکانی و ... حضور داشتند.عکس های عرفان خوشخو عکاس ایسنا، فرج صمدی عکاس ایرنا، مجید حق دوست عکاس فارس و مقداد مددی عکاس تسنیم از این مراسم را در زیر می بینید.
.

No comments:

Post a Comment