Tuesday, January 7, 2014

چگونه مدل های پوشش دختران بادهان کجی به حاکمان، آشکارا زیرآب مبارزه با بی حجابی را زده ؟

چگونه مدل های پوشش دختران بادهان کجی به حاکمان، آشکارا زیرآب مبارزه با بی حجابی را زده ؟ 
گرچه رژیم وارونه و عوامفریب  و بغایت زن ستیز سیاست تنظیم رابطه رفتارش  با غرب دوگانه است چون عجیب شباهتی به شیوه چماق وهویج بازجویان با متهمان قربانی درون سیاه چال های ایران است و برگرفته از دیپلماسی صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز است.  چون معادله  ی تعریف و تمجید و تبلیغ وتشویق همراه با آن سوی معادله  تهدید وگروگان گیری  اتباع خارجی است . برای اینکه از یک سو  به مناسبت های گوناگون خبرنگاران کشور های اروپایی  فرا  خوانده می شوند تا که با مراقبت وممیز گری وکنترل شدید در مکان هایی حضور یابند که از قبل فضای مطلوب برای  تبلیغات برون مرزی آماده شده است  . پس کوشش می شود  خبرنگاران خارجی آنگونه  که مورد علاقه ی برنامه ریزان رژیم بربرمنش تاریک اندیش زن ستیز  است فیلم  و عکس وگزارش تهیه و مخابره وبازتاب  دهند . بنابراین اینان به مکان های خاصی برده و هدایت می شوند تا فیلم وگزارش و تصویر تهیه نمایند . البته همیشه بازتاب گزارشات آنگونه اتفاق نمی افتد که تدارک دیده وپیش بینی می شود. چونکه گاهی با چرخش قلم و دور بین خبرنگاران خارجی به سمت و سویی رفته و گزارشات همراه با تصاویری تهیه و بازتاب داده می شود که ترسیم کننده ی فضایی است که مشخص است مورد خوشآیند حاکمان ایران نمی تواند باشد . از جمله گزارش تصویری است که سایت هافینگتن پست  در مطلبی  به نوع و مدل لباس پوشیدن زنان و دختران ایرانی بر اساس قوانین حجاب  تحمیل شده حاکم بر کشور پرداخته است که درست زیرآب مبارزه ی شعار روسری یا توسری وچادر سیاه حجاب برتر است و بیش از 34 سال طرح های گوناگون  مبارزه با بی حجابی زده شده است .چون رنگ ها و طرز پوشش ومدل های ابتکاری دختران و زنان  در تصاویر بازتاب داده شده نشان از تغییر فرهنگ  دارد که مغایرت کامل با نوع پوشش مورد نظر حاکمان دین فروش وزن ستیز حاکم بر ایران است . البته گذشته از اینکه شیوه ی پوشش شیک و مدل های جدید طبقاتی و مختص قشری است که تعلق به خانواده های ثروتمند و بالای شهر تهران  دارد  و لباس های شان هر گز قابل مقایسه با نوع لباس و پوشش اقشار محروم جامعه  نیست که80% جمعیت کشور را تشکیل می دهند به خصوص  حاشیه نشینان شهرها و پدیده ی کارتن خوابان  که اینان در تهیه پوشش مشکل دارند تا چه رسد که بخواهند مد بزنند  چون جزو  محروم ترین قشر جامعه  اند . بدتراینکه  زنان هم به  پدیده شوم کارتون خوابی ا فزوده شده  است  . برحال در مجموع  مدل پوششی دختران و زنان  نوعی مخالفت ودهان کجی کردن  آشکار به حاکمان ومأموران  گشت های گوناگون سرکوبگر ارشادو نیروی انتظامی است . بنابراین  تصاویر ضمیمه شده حاصل بیش از 34 سال مبارزه با بی حجابی و شعار رو سری یا تو سری و چادر سیاه حجاب برتر و شکست آن  می باشد.17 دی -92

سایت روزنامه هافینگتن پست در مطلبی به نوع و مدل لباس پوشیدن زنان و دختران ایرانی بر اساس قوانین حجاب حاکم بر کشور پرداخته است.
 هافینگتن پست در این باره می‌نویسد:غرب، ایران را کشوری که خاستگاه #1605;داست نمی‌داند. بر اساس قوانین اسلام، زنان در ایران باید لباس‌هایی که تا حدی گشاد هستند و توجهات را به سمت خود جلب نمی‌کند و همزمان موهای آنان را نیز بپوشاند بر تن کند، نوع لباس پوشیدنی که در این کشور#1581;جابخوانده می‌شود.
 
 لاک زدن، پوشیدن صندل و لگین نیز از سوی پلیس ایران ممنوع شده است. پلیس ایران سوابق طولانی در بازداشت زنان به دلیل جرائم مربوط به نوع پوشش دارد. اما این روزها نشانه‌هایی مبنی بر اینکه همه این موارد می تواند تغییر کند، نیز وجود دارد.رئیس جمهور جدید ایران، حسن روحانی در جریان تبلیغات انتخاباتی‌اش وعده‌های خوبی را با هدف عادی سازی مسئله تعیین لباس‌های زنان از سوی نیروهای بسیج یا پلیس لباس شخصی ارائه کرد: روحانی در سخنانی پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه جولای گذشته گفت: بسیاری از زنان در جامعه ما که قوانین حجاب را قبول ندارند زنان پاکدامنی هستند. تاکید ما باید بر نجابت باشد و نه صرفا بر ظاهر.



#1570;راز فضائلی طراح، حدود ۱ سال گذشته شروع به عکاسی از زنانی کرد که نوع پوشش آنها فراتر از مقررات سنتی بود، وی تصاویر آنها را بر روی وبلاگ خود با عنوان #1575;یام تهرانگذاشت.فضائلی پس از مطالعه بر روی مدهای خارج از کشور، تشویق شد تا وبلاگی را با هدف آنچه وی گمان می‌کرد سوء تفاهمی از وضعیت پوشش زنان در داخل ایران برای خارج از کشور به وجود آمده است را از بین ببرد.وی در گفت وگو با روزنامه آتلانتیک پست در این باره می گوید: آنها (غربی‌ها) همان چیزی را که در خبرها مشاهده می کنند باور می کنند و فکر می‌کنند بسیاری از آنها درست است، چیزهای بیشتری برای دیدن وجود دارد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 comment: