Sunday, January 19, 2014

وزیر نیرو حتما بخواند.  درشهرستان  بشاگرد روستای بن‌گرخ که آب شربش گل‌آلود و ناسالم است حواله آب صادر می‌شود.
 
بدون آنکه گفته شود مگر در ایران فقط یک بشاگرد در استان محروم هرمزگان وجود دارد که با مشکل آب آشامیدنی مواجه است ؟ یا اینکه گفته شود ریشه ی محرومیت در بشاگرد یا بشاگرد ها در کشور چیست ؟ یا اینکه گزارشگر خبرگزاری دروغ پرداز پاسداران فارس بدون آنکه بگوید که داستان چیست چرا اکنون وزیر نیروی دولت اعتدال وتدبیر وامید روحانی مورد خطاب واقع وتأکید شده که روحانی به استان خوزستان سفر کرد که گزارش در مورد بشاگرد حتما بخواند را بازتاب داده است، ضمن اینکه ناخواسته زیرآب بازدید های نمادین مسئولان از بشاگرد را زده که فقط جنبه ی تبلیغاتی داشته است . یعنی ناخواسته فاش کرده که خانه از پای بست ویرانست ، خواجه در فکر نقش ایوانست . زیرا که فرقی بین مسئولان رقیب در دروغ وعده های تبلیغاتی دادن نیست . چونکه گزارش شده درست در سال‌هایی که بازدیدهای نمادین مسئولان از بشاگرد به بالاترین میزان خود رسیده و بازار عکس‌های یادگاری آنها در کنار این شهرستان رونقی خاص یافته، اما برای مردم روستای بن‌گرخ که آب شربش گل‌آلود و ناسالم است حواله آب صادر می‌شود. داشته باشید حواله آب دادن ادامه ی آنسوی قول حکومت مستضعفان و پا برهنگان و حواله دادن اقتصاد به خر از سوی خمینی شیاد است که مقلدان و مسئولان پیرو وی در دول ها دنبال و اجرا شده است . بهرحال آنچه مهم است این چنین گزارش که از سوی خبر گزاری پاسداران فارس از شرق هرمزگان گزارش شده است کمتر کسی این روزها در ایران هفتاد‌و اند میلیون نفری پیدا می‌شود که نام بشاگرد را نشنیده باشد، همچنین کمتر مسئولی نیز دست‌کم در هرمزگان و حتی بخش‌هایی از دولت پیدا می‌شود که به این شهرستان محروم سفر نکرده و عکس یادگاری با محرومیت‌های این شهرستان نگرفته باشد. اما کماکان علی‌رغم تمامی این سفرها، عکس‌ها و شعارها، مشکلاتی وجود دارد که از هر عکسی واقعی‌تر و از هر بازدیدی محسوس‌تر است و به بخشی جدانشدنی از زندگی مردمان این شهرستان تبدیل شده است که از گودال‌های آبی استفاده می کنند که جانوران نیز از آن می‌نوشند و کودکان و مردم روستا به بیماری‌های گوارشی و سنگ کلیه مبتلا می‌شوند ، نه  گزارش از موضع دلسوزی برای ساکنینن بشاگرد  نیست که از آب آشامیدی محرومند ، بلکه بهانه و چماق تبلیغاتی علیه ی دولت روحانی است. زیرا همانگونه که اشاره شد امثال بشاگرد ها در سراسر کشور فراوان است که کک مسئولان در گیر جنگ قدرت و ثروت هم  نمی گزد.  بهرحال   تاکی مردم محروم کشور که جمعیت 80% کشور را تشکیل می دهند باید از چند سو چوب زده شوند . زیرا هم چوب فقر ومحرومیت را می خورند .هم چوب تورم و گرانی و بیکاری و... می خورند .هم با نام شان جنگ افروزی واقدامات تروریستی برون مرز می شود .هم زیر چتر نام شان و شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست چوب زده می شوند. بالاخره همچون دین ابزاری شده بعنوان ابزار وچماق تبلیغاتی با اشک تمساح ریختن ودایه مهربان تر شدن از مادر در جنگ قدرت و ثروت جناح  و باندها ، مورد سوء استفاده واقع وچوب زده می شوند .  29 دی -92
 
 
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق هرمزگان، کمتر کسی این روزها در ایران هفتاد‌و اند میلیون نفری پیدا می‌شود که نام بشاگرد را نشنیده باشد،و همچنین کمتر مسئولی نیز دست‌کم در هرمزگان و حتی بخش‌هایی از دولت پیدا می‌شود که به این شهرستان محروم سفر نکرده و عکس یادگاری با محرومیت‌های این شهرستان نگرفته باشد.اما کماکان علی‌رغم تمامی این سفرها، عکس‌ها و شعارها، مشکلاتی وجود دارد که از هر عکسی واقعی‌تر و از هر بازدیدی محسوس‌تر است و به بخشی جدانشدنی از زندگی مردمان این شهرستان تبدیل شده است.در این منطقه، محرومیت‌ها سبب شده است، مردم نه دغدغه رفع فیلترینگ داشته باشند، نه دادگاه رفتن فلان یقه سفید، نه آه و حسرت کشیدن به مبلغ قرارداد بازیکنان لیگ فوتبال و نه محاکمه بابک زنجانی، اینجا تمام دغدغه و تمام تلاش بر حیات است و آب.*بی‌آبی در مجاور مخزن آب 300 میلیون مترمکعبیروستای بن گرخ بشاگرد با جمعیتی بالغ بر 180 نفر در 82 کیلومتری مرکز این شهرستان که با سد 300 میلیون مترمکعبی سد جگین تنها 26 کیلومتر فاصله دارد، روزانه شاهد زجر کشیدن مردان، زنان، دختران و پسران خود است که برای تهیه چند لیتر آب غیربهداشتی که در این سال‌ها مایع نجات آنها شده، راه‌های خروجی روستا را با پای پیاده و ابزار ابتدایی در پیش می‌گیرند.همه باهم فرقی نمی‌کند پدر و مادر، پسر و دختر و پدربزرگ و مادربزرگ، همه و همه باهم شده‌اند تا زنده بمانند، اینجا هیهات است، هیهات تشنگی و رفع عطش با آبی گل آلود به رنگ شیر، اینجا گیر کار فقط 6 کیلومتر لوله‌گذاری است.شهرستان بشاگرد با توجه به کوهستانی بودن منطقه و شیب زیاد فاقد سفره‌های زیرزمینی کافی برای آب شرب و غالباً چشمه‌های دائم هم در این شهرستان اندک است.
*گودال‌های آبی که جانوران نیز از آن می‌نوشند
معمولا آب آشامیدنی برخی از نقاط این شهرستان از رودخانه‌های فصلی و گاها حفر چاه در بستر این رودخانه‌ها تامین می‌شود.اما در این میان داستان آب در روستای بن گرخ قدری دردناک‌تر از سایر نقاطی است که مشکل آب شرب دارند.این روستا فاقد سیستم لوله‌کشی آبرسانی است و آب آن توسط گودال‌ها و برکه‌های حفر شده، در مسیر رودخانه‌ فصلی تامین می‌شود به نحوی که در حال حاضر مردم این روستا چندین کیلومتر راه را برای پر کردن دبه‌ها و مشک‌های خود روزانه پیاده‌روی می‌کنند.گودال‌ها و حفره‌های کوچک مذکور توسط اهالی حفر شده است که مردم این روستا با اتمام آب این گودال‌ها به سراغ سایر برکه‌ها و گودال‌های بعدی می‌روند.
در حالی که این گودال‌ها، منبعی برای آب شرب دام‌ها و چهارپایان و جانوران وحشی نیز است.
*تداوم پیگیری‌ها تا سطح ریاست جمهوری
علی کوهنورد رئیس شورای اسلامی روستای بن گرخ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همین راستا اظهار داشت: درخصوص کمبود آب شرب، پیگیری و نامه‌نگاری‌های فراوانی با ارگان‌ها و سازمان‌های متفاوت انجام داده‌ایم و چندین مرتبه به مدیر کل آب و فاضلاب استان هرمزگان مراجعه کرده‌ایم.وی خاطر نشان کرد: پیگیری‌ها برای رفع این مشکلات به مسئولان محلی و استانی ختم نشده است چرا که چندین مرتبه با رئیس دولت دهم و نهم مکاتباتی داشته‌ایم که جوابی نصیب مردم این روستا نشده است.
*آب و فاضلاب روستایی در حل مقطعی مشکل نیز ناتوان است
کوهنورد با بیان اینکه مردم این روستا و شورا، به شدت «از کم عنایتی» آب و فاضلاب روستایی شهرستان بشاگرد و مسئولان آن گله‌مند هستند، اضافه کرد: با گذشت چندین ماه تنها یک تانکر 12 هزار لیتری آب به این روستا روانه می‌کنند که تنها کفاف چند روز مردم را بیشتر نمی‌دهد.
*آب در بشاگرد حواله‌ای است!
شاید برای خوانندگان این مطلب نیز همانند خبرنگار فارس جالب توجه باشد، که در این روستا برای دریافت و تحویل آب گویا حواله صادر می‌شود.کوهنورد که گفته‌هایش از جذابیت و شگفتی‌های فراوانی نسبت به سایر مسئولان برخوردار است، می‌گوید: اگرچه حواله‌های زیادی برای حمل آب توسط تانکر به روستا در اداره آب صادر می‌شود، اما آب تحویلی برابر تعداد حواله‌ها نیست.کوهنورد افزود: علی‌رغم پیگیری‌هایی که با اداره کل آب و فاضلاب استان هرمزگان انجام داده‌ایم یک مخزن ثابت آب به این روستا اختصاص داده شده است، که متاسفانه از طرف اداره آب و فاضلاب شهرستان به روستای دیگری واگذار شده است.وی گفت: اداره آب و فاضلاب، مقداری لوله غیر قابل استفاده و سوراخ دار و مستهلک نیز به این روستا اختصاص داده است، که کاربردی برای مردم ندارد.
*کودکان و مردم روستا به بیماری‌های گوارشی و سنگ کلیه مبتلا می‌شوند
کوهنورد اظهار داشت: با توجه به مصرف و شرب آب غیر بهداشتی، بیماری‌هایی از جمله بیماری‌های گوارشی و سنگ کلیه در اهالی شایع شده است و حتی کودکان از این بیماری‌ها رنج می‌برند.
*با 6 کیلومتر لوله‌گذاری مشکل رفع می‌شود
رئیس شورای اسلامی روستای بن گرخ همچنین با اشاره به راهکارهای موجود برای برون رفت اهالی این روستا از این وضعیت ادامه داد: با شش کیلومتر لوله‌گذاری، می‌توان از چاه آب در روستای ذهبدی که در رودخانه شریفی حفر شده است، تا حدودی مشکل آب مردم این روستا را رفع کرد و به آنها امید و سلامت دوباره بخشید.
وی افزود: مسئولان در برابر اجرای این طرح نیز همواره از کمبود اعتبارات صحبت به میان آورده‌اند.
نباید فراموش کرد که با توجه به بارندگی‌های فصل جاری مردم این منطقه از بشاگرد در حال حاضر برای تامین آب خود، نسبت به فصل تابستان از مشکلات کمتری برخوردارند.حال انتظار می‌رود که مسئولان مربوطه چه در استان و چه در وزارت‌خانه مربوطه به جای در پیش گرفتن راه بشاگرد و گرفتن عکس‌های یادگاری در کنار مردم این شهرستان دور افتاده که گویا دیدار از آن نمادین شده و برگه‌ای ضروری برای تکمیل کارنامه‌ برخی‌ها، فکری اساسی به حال مردم آن بکنند.همچنین باید به انتظار نشست تا دید تیم دولت تدبیر و امید در هرمزگان، برای 170 روستایی که به گفته استاندار در این استان فاقد امکانات اولیه (آب، برق، راه مناسب، مدرسه) است می‌تواند نسخه‌ای کارآمد بپیچد.

No comments:

Post a Comment