Thursday, January 30, 2014

تصاویر کنسرت شهرام ناظری در ساری مرکز استان مازندران برای اولین بار!

تصا ویرکنسرت شهرام ناظری در ساری مرکز استان مازندران برای اولین بار!
باید گفت گرچه شهرام ناظری خواننده ی معروف جزو هنرمندان خوش شانس می باشد که تا حال وی تحمل شده است ، شاید دلایلی در این تحمل کردن وی وجود داشته است . چون رژیم  ولایت فقیه ضد هنر و هنر مند و آزادی و آزادیخواه کش آنقدر هشیار و با تجربه  می باشد  که چگونه با ید با هنرمندان  تنظیم رابطه یا بر خورد  کندو از آنان در راستای اهداف پلیدش  سوءاستفاده نماید . زیرا که با هنرمندان معترض که نه برایش سود ندارد که موی دماغ است و زیان آور به شیوه ای برخورد می کند یا خاموش شوند یا مجبور به ترک کشور گردند یا اینکه در سیاه چال باشند . بهرحال  در خلال صحبت هایی که شهرام ناظری  در روز 17 دی سال گرد جهان پهلوان تختی کرده به نکاتی اشاره  نموده که قابلتأمل است چون نشان می دهد گفتنی ها زیاد هست . چون جایگاه هنر وهنرمند در رژیم ولایت فقیه بگونه ایست که مدافع ومبلغ نوحه ومداحی وتعزیه ومرثیه خوانی و عزا وماتم و  عاشق گریه و گور و مرده و مرده پرستی است .  ناظری که  شامگاه چهارشنبه نخستین شب کنسرت موسیقی  در سالن سید رسول حسینی ساری اجرا  کرد  قبل از برگزاری کنسرت، دقایقی  صحبت کرد و بیان داشت بعد از سالیان سال، طلسم برگزاری کنسرت در ساری شکسته شد،  یعنی در مرکز استان مازندران  که رئیس مجلس در  رأس همه امور و برادرش رئیس دستگاه فاسد قضاییه و حتی  برادر دیگرشان رئیس سازمان حقوق بشر اسلامی هستند  اهل آمل شهردیگری از استان مازندران هستند . در صورتیکه  شهرام ناظری  فاش ساخت  در اکثر شهرهای کشور و همچنین گیلان و بعضی شهرهای مازندران کنسرت اجرا کرده بودم اما عجیب بود که در ساری هیچ وقت نمی‌شد کنسرت برگزار کنم؛ حتی جاهایی مثل ارومیه که برگزای کنسرت خیلی سخت است، من کنسرت داشتم، اما در ساری انجام نشده بود . پس  این کنسرت را به فال نیک می‌گیریم، هرچند که شرایط مناسبی از نظر کنسرت و سالن نیست اما امیدواریم با موج جدیدی که در کشور به وجود آمده  است البته باید افزود نمی تواند جدا از آثار سرکشی جام زهر توافق هسته ای باشد، کمی به فکر مردم باشند و سالن شایسته برای برگزاری موسیقی، درست کنند که هم مردم بتوانند راحت و با امکانات و صندلی خوب برای حضور در کنسرت بیانید و هم ما موزیسین‌ها مشکل نداشته باشیم.  چون این سن، خیلی مشکل دارد و ما در سطح خیلی بالاتری از مخاطبان قرار گرفته‌ایم .
همنین ناظری تاکید کردیک ساعت است که پشت سن، ایستاده‌ایم، تاخیر در برگزاری برنامه تقصیر ما نیست، من هر وقت در برنامه‌هایم تاخیر داشته باشم عذرخواهی می‌کنم. ما سر وقت آمدیم.امیدواریم نه در 50 سال دیگر بلکه ظرف یکی دو سال آینده، سالن مناسبی در شان مردم و موسیقی ملی ایران ساخته شود که به آرزوی دیرینه خود برسیم، سال‌ها است فریاد می‌زنیم که سالن خوب بسازید اما تاکنون انجام نشده است .  هینطور  باید افزود دلارهای نفتی صرف هزینه های دیگری  از جمله ضدهنر وتقویت مداحی گری در خدمت سرکوب وسانسور شده است. بهر صورت  ناظری  با بیان این که پشت سن، سرد بود و من با پالتو روی سن آمدم و اگر اجازه بدهید پالتویم را درمی‌آورم تا  برنامه‌های  در 2 بخش اجرا کنم که شامل  اجرای شاهنامه و مولوی  می باشد .
 آنگاه ناظری ابتدا داستان ضحاک و کاوه آهنگر را اجرا  می کند و در ادامه می گوید  شاهنامه باید به صورت اپرا باشد یا اینکه نقال و راوی می‌خواهد، برنامه‌ریزی عظیمی نیاز است، اما من نقش‌های مختلف را خودم بر عهده می‌گیرم که برای من سنگین است. شاید در آینده که به وضع موسیقی، بیشتر رسیدند، گروه بزرگی داشته باشیم و این مجموعه را تهیه کنیم.
 بالاخره  اینکه شهرام ناظری  پس از اجرای اثر مولوی  با رعایت عدم عبور از خط قرمز ترسیم شده ظهار  می دارد  از نظر آکوستیک صدا، سالن، خیلی ما را اذیت کرد. اگر صدا گاهی خوب نبوده عذرخواهی می‌کنم. شاید ما باید در وسط قرار می‌گرفتیم و جمعیت دورتا دور می‌نشستند اما این سالن برای کشتی تعبیه شده که در وسط تشک قرار گیرند. اسم کشتی را آوردم و یاد جهان پهلوان تختی افتادم. 17 بهمن در مراسم بزرگداشت تختی حضور می‌یابم و به یاد این مرد بزرگ، برنامه اجرا می‌کنم در پایان می گوید می‌خواهم اثر "راست بگو نهان مکن" را اجرا کنم. شاید به در جامعه ما هم بخورد. حال داشته باشید در شرایطی که اجرای برنامه ی هنری برای یک هنرمند سرشناس اینهمه محدودیت وجود دارد ، ولی در آمد نفت دربیش از 34 سال گذشته صرف ارگان های سرکوبگر ضد هنری و آزادی وتبلیغ ترور وتروریسم وجنگ افروزی درداخل وبرون مرز و پروژه هسته ای و اهداف نظامی آن  شده که تبدیل به سرکشی جام زهر توافق هسته ای شده است. 11 بهمن - 92
شامگاه چهارشنبه نخستین شب کنسرت موسیقی شهرام ناظری در سالن سید رسول حسینی ساری اجرا شد. برگزاری این کنسرت برای این خواننده معروف هم جالب توجه بود.ناظری قبل از برگزاری کنسرت، دقایقی را به صحبت پرداخت و گفت: بعد از سالیان سال، طلسم برگزاری کنسرت در ساری شکسته شد، در اکثر شهرهای کشور و همچنین گیلان و بعضی شهرهای مازندران کنسرت اجرا کرده بودم اما عجیب بود که در ساری هیچ وقت نمی‌شد کنسرت برگزار کنم؛ حتی جاهایی مثل ارومیه که برگزای کنسرت خیلی سخت است، من کنسرت داشتم، اما در ساری انجام نشده بود.
 
شوالیه آواز ایران ادامه داد: برگزاری این کنسرت را به فال نیک می‌گیریم، هرچند که شرایط مناسبی از نظر کنسرت و سالن نیست اما امیدواریم با موج جدیدی که در کشور به وجود آمده، کمی به فکر مردم باشند و سالن شایسته برای برگزاری موسیقی، درست کنند که هم مردم بتوانند راحت و با امکانات و صندلی خوب برای حضور در کنسرت بیانید و هم ما موزیسین‌ها مشکل نداشته باشیم. این سن، خیلی مشکل دارد و ما در سطح خیلی بالاتری از مخاطبان قرار گرفته‌ایم.
 وی تاکید کرد: یک ساعت است که پشت سن، ایستاده‌ایم، تاخیر در برگزاری برنامه تقصیر ما نیست، من هر وقت در برنامه‌هایم تاخیر داشته باشم عذرخواهی می‌کنم. ما سر وقت آمدیم، شاید سالن در جای مناسبی از  شهر قرار نگرفته که این مشکلات به وجود آمده است.ناظری تصریح کرد: امیدواریم نه در 50 سال دیگر بلکه ظرف یکی دو سال آینده، سالن مناسبی در شان مردم و موسیقی ملی ایران ساخته شود که به آرزوی دیرینه خود برسیم، سال‌ها است فریاد می‌زنیم که سالن خوب بسازید اما تاکنون انجام نشده است.
وی با بیان این که پشت سن، سرد بود و من با پالتو روی سن آمدم و اگر اجازه بدهید پالتویم را درمی‌آورم، افزود: برنامه‌های ما در 2 بخش است، اجرای شاهنامه و مولوی در بخش نخست و آثار ماندگار هم در بخش دوم  اجرا می‌شود.ناظری ابتدا داستان ضحاک و کاوه آهنگر را اجرا کرد و بعد از آن گفت: شاهنامه باید به صورت اپرا باشد یا اینکه نقال و راوی می‌خواهد، برنامه‌ریزی عظیمی نیاز است، اما من نقش‌های مختلف را خودم بر عهده می‌گیرم که برای من سنگین است. شاید در آینده که به وضع موسیقی، بیشتر رسیدند، گروه بزرگی داشته باشیم و این مجموعه را تهیه کنیم.
شهرام ناظری سپس اثر مولوی را اجرا کرد.
بعد از این اجرا، شهرام ناظری اظهار داشت: از نظر آکوستیک صدا، سالن، خیلی ما را اذیت کرد. اگر صدا گاهی خوب نبوده عذرخواهی می‌کنم. شاید ما باید در وسط قرار می‌گرفتیم و جمعیت دورتا دور می‌نشستند اما این سالن برای کشتی تعبیه شده که در وسط تشک قرار گیرند. اسم کشتی را آوردم و یاد جهان پهلوان تختی افتادم. 17 بهمن در مراسم بزرگداشت تختی حضور می‌یابم و به یاد این مرد بزرگ، برنامه اجرا می‌کنم.وی بعد از این سخنان، گفت: می‌خواهم اثر "راست بگو نهان مکن" را اجرا کنم. شاید به در جامعه ما هم بخورد.
 شهرام ناظری در پایان هم قطعه "آتش در نیستان" را اجرا کرد.
وی بارها مورد تشویق گرم حاضران قرار گرفت و به ابراز احساسات مخاطبان، پاسخ داد.
 
شهرام ناظری پنجشنبه و جمعه هم در ساری به اجرای کنسرت موسیقی می‌پردازد. منبع ایسنا



No comments:

Post a Comment