Friday, February 14, 2014

وضعیت محیط زیست و سواحل آبی و سد و پارک و .....ایران چگونه می باشد؟

وضعیت محیط زیست و سواحل آبی  و سد و پارک  و .....ایران چگونه می باشد؟ 
وقتی جنگ خانمانسوز 8 ساله موهبت الهی باشد و انرژی هسته ای حق مسلم شده باشد .دیگر جای سئوال  باقی نمی ماند که چرا محیط زیست آلوده می شود وهوای تهران جزو یکی از آلوده ترین شهرهای جهان می شود و همچون هوای شهر اراک و سایر شهرهای کشور سرطان زا شده است ؟ همچنین چرا  اعلام می شود که سال گذشته بدلیل رشد سونامی بیماری سرطان تعداد 41 هزار نفر  از شهروندان ایرانی جان باختند که هوای آلوده نقش کلیدی در رشد بیماریسرطان داشته است ؟ بهرحال به تصاویر ضمیمه شده ی سواحل دریای شمال و جزیره قشم  و  بندر عباس   و پارک هادر کشور نگاه کنید که چگونه زباله دانی شده اند و چرا رودخانه ها و تالاب و دریاچه های کشور خشک می شوند؟ البته یک اقدامی هم از سوی  کمپ و داوطلبان مدافعان و دوستداران محیط زیست شده است که جنبه ی سنلیک دارد . زیرا باید نه اینکه  مسئولیت دولت  در این موردمسئولانه  باشد ، بلکه باید فرهنگ سازی دفاع از محیط زیست شود که از عهده ی رژیم ولایت بر نمی آیدچون خودش عامل اصلی آسیب  رسانی محیط زیست است .25 بهمن - 92
 جزیره قشم - محل توریستی شنا
 
ساحل بابلسر
  
بندر عباس - ایستگاه اتوبوس بندر
  
 ماسوله - رشت
  
 ساحل چالوس
  
 سد کرج - تجمع بطری های پلاستیکی
  
جای تعمق دارد که ما ایرانی هاخودمان را تمیزترین مردم جهان میدانیم اگر این تمیزیست ... پس مبارک باشد
  
البته ناگفته نماند اشخاص و انجمن هایی هم هستند که هر از چند گاهی با همت مردم طبیعت دوست ، دست به کارهای بزرگی می زنند. نمونه هایی را در زیر می بینیم:
  
 جمع آوری بیش از 150 کیسه زباله در محوطه آبشار ویسادار پره سربا حضور حدوداً 50 نفر از دانشجویان و طبیعت دوستان در آبشار ویسادار در یک طرح ابتکاری اقدام به جمع آوری و پاک سازی محوطه این آبشار از زباله ها پرداختند .
  
 برنامه پاکسازی طبیعت انجمن دوستان زمین با همراهی انجمن ها و علاقمندان محیط زیست همدان انجام شد.
 
 غارنوردان ایرانی جمعه پنجم مهر 50 غار کشور از زباله پاک کردند این طرح خود جوش به مناسبت هفته کوهستان پاک اجرا می شود .
  
  پاکسازی مسیر رودخانه شاهرود از ۵ تن زباله توسط طبیعت دوستان و گردشگران در سال جاری ۳ مورد پاکسازی روستاهای حسنجون، دیزان، گلینک با حضور دانش آموزان و ۲ نوبت با حضور تشکل های غیردولتی رفتگران طبیعت و دوستداران محیط زیست برگزار گردیده بود. .
  
 در این میان سهم ما چه می تواند باشد؟! خودتان قضاوت کنید
 
   اگر به محیط زیست اطراف خود علاقه مند هستید این ایمیل را برای تمام دوستانتان بفرستید.
منبع : دریافتی  ایمیل

No comments:

Post a Comment