Sunday, March 2, 2014

به واکنش این کودک و نگاه دیگران توجه کنید!

 تظر خواهی  محور تصاویر بازسازی سرقت از طلافروشی شادآباد از سوی پلیس .
به واکنش این کودک و نگاه دیگران  توجه کنید!
شماعاری  از تعصب جانبدارانه بعنوان یک فرد منصف  و یک شهروند ایرانی داخل کشور وایرانی برون مرز  که صحنه های تصاویر ضمیمه شده را تماشا می کنید  و گزارش   تهیه شده از سوی پلیس در این رابطه را می خوانید چه فکر می کنید و چه نظر می دهید؟  که گزارش بازسازی  از صحنه ی سرقت مسلحانه از طلا فروشی  شده است  که   ۴۰ روز پیش در منطقه شادآباد تهران  به وقوع پیوست  و گفته شده  ۵ مرد مسلح به وسیله یک خودروی سمند سفید رنگ خود را به یکی از طلافروشی‌های منطقه شادآباد تهران می  رساندند.این افراد که دو نفرشان سلاح سرد و دو نفر دیگر اسلحه کلاشینکف به همراه داشتند حمله به یک طلافروشی اقدام به سرقت مسلحانه از این مغازه طلا فروشی می کنند و  مجموعاً از این محل ۴ کیلوگرم طلا  را به سرقت  می برند  که پس از دستگیری این افراد صحنه همچون فیلم  سینمایی بازسازی و گزارش خبری اش در رسانه های خبری بازتاب داده شده است .
حال سئوال است . آیا  شما در بست گزارش خبری را  بدون تحلیل و بررسی می پذیرید و متهمان را محکوم می کنید . یا نه اینکه بر اساس کم وبیش تجربه ای  که از عملکرد سیاست 35 ساله ی حاکمان رژیم ولایت فقیه دارید برای خودتان ریشه وعلت یابی می کنید تا به نتیجه  ی مقبول برسید ؟
  امامن  پس ازدیدن تصاویر و پیگیری گزارش خبری چنین  از خودم سئوال می کنم .  دلیل  اینکه  این جوانان دست به این اقدام خطرناک زدند چیست؟ آیا اگر چنانچه  اوضاع اقتصادی کشور نه بحرانی و ورشکسته  که مناسب و در حال رونق بود . اگر قانون بدون تبعیض اجرا می شد و آزادی وعدالت و رفاه عمومی و ایجاد شغل برای همگان و وسایل تفریحی و سرگرمی برای جوانان  در کشور وجود می داشت  . اگر تورم وگرانی لجام گسیخته همراه با فقر وبیکاری در جامعه نبود . اگر چنانچه مواد مخدر فراوان وارزان  قیمت  در دسترس همه جاحتی درون زندان نبود. اگر شکاف عمیق طبقاتی  در جامعه آنگونه نبود که  اقلیتی  را کاخ نشین و اکثریت را کوخ وحاشیه نشین و کارتون خواب نمی کرد. اگر حس یأس وبد بینی در ضمیر جوانان رخنه نمی کرد   که عده ای مجبور به ترک کشور شوند  و  در مجموع موجب شود  جوانان فقیر وبیکار  گرایش به مصرف مواد مخدر  و اعتیاد آورند  یا زنان ودختران مجبور به تن فروشی شوند . یا کودکان دانش آموز خانواده های تهی دست مجبور به ترک تحصیل وکودکان کار خیابانی شوند تا سبب رشد اهنجاری وبزهکاری  های اجتماعی وناامنی شوند.
 پرو اضح است اگر حکومت دمکراتیک ودر خدمت مردم بود . آن موقع پلیس هم مسئول بر قراری نظم وامنیت  اجتماعی بود . بدون شک  آن موقع  نه شاهد  رشد  پدیده های ناهنجار اجتماعی می بودیم  . نه  ضرورت داشت دستگاه قضاییه احکام اعدام در ملأ عام صادر کند تا  متهم به مرگ تقاضایش برای پایان برای دیدن مادرش پذیرفته نشود و با مأمور مرگ برورد لفظی  داشته باشد . درنهایت با پخش فیلم این صحنه  تبدیل به یک سوژه ی تبلیغاتی شبکه های اجتماعی مجازی  شود . طوریکه بی بی سی هم در برنامه آنتن آزاد " نوبت شما" ود به این موضوع به پردازد .
خلاصه اینکه  نیاز نبود موازی اقدام اعدام های رو به رشد در ملأ عام  پلیس  تلاش کند چنین سناریوی باز سازی تهاجم مسلحانه به  طلا  فروشی  در تهران را ترسیم نماید و به حساب  برای  زهر چشم گرفتن از ناراضیان با تحقیر کردن جوانان  متهم  چنین رفتار شود که در تصاویر ضمیه شده آمده است . ناگفته نماند  این عمل  تحقیر آمیز جوانان متهم بدون شک همچون دار زدن های ملأ عام دارای پیامدهای ها منفی داردازجمله به اقدام کودک با چوب باریک که ژست تفنگ در حال شلیک بسوی دیگران نشانه رفته  ونگاه تعجب  انگیز  دیگران در یکی از تصاویر توجه شود.  صد البته  از سوی  دیگر گذشته از پیگیری هدف سیاست رعب ووحشت در جامعه هدف دیگر دستگاه فاسد قضاییه و پلیس از اینگونه اقدامات  نوعی مقابله جویی با دولت روحانی می باشد . چونکه مرتبط با مخالفت با توافق هسته ای حامیان خامنه ای وپاسداران  می باشد.12 اسفند -92
 
فراروبازسازی صحنه سرقت مسلحانه از طلا فروشی کمیجانی ظهر امروزیکشنبه با حضورسرهنگ عباسعلی محمدیان در منطقه شادآباد تهران برگزارشد.حدود ۴۰ روز پیش، ۵ مرد مسلح به وسیله یک خودروی سمند سفید رنگ خود را به یکی از طلافروشی‌های منطقه شادآباد تهران رساندند.این افراد که دو نفرشان سلاح سرد و دو نفر دیگر اسلحه کلاشینکف به همراه داشتند با حمله به یک طلافروشی اقدام به سرقت مسلحانه از این مغازه کردند.سارقان مجموعاً از این محل ۴ کیلوگرم طلا به سرقت برده بودند که به این ترتیب با توجه به دستگیری این افراد بازسازی صحنه انجام شد.عکس های اصغر خمسه عکاس مهر از بازسازی سرقت طلافروشی را در زیر می بینید.

No comments:

Post a Comment