Sunday, March 16, 2014

قاتل به معشقوق و پرواز تهران - آمستردام نرسيد

قاتل به پرواز تهران - آمستردام نرسيد
دستگيري پسري كه برادر دختر مورد علاقه‌اش را كشت
آزادی یعنی چه وچه تعریفی  دارد؟ تبعیض یعنی چه وچه کاربردی دارد . به خصوص اگر جنسیتی باشد؟  فرق بین دختر وپسر چیست و  از منظر حقوق بشر یعنی چه؟ مگر  نوازد و سپس دختر  بالغ شدن اختیاریست که باید اختلاف جنسیتی بین پسر ودختر  وجود داشته باشد؟  حق انتخاب یعنی چه؟ چرا دختران نباید ازاد ی عمل در حق انتخاب برای ازدواج خود داشته باشند؟ این محدودیت  برای  چیست ودر کدامین کشور ها این محدودیت های زن ستیزانه وتبعیض آمیز بیشتر اعمال می شود و ناشی از چیست؟  در حکومت ولایت فقیه اوضاع چگونه است؟ به نظر شما ریشه یا عامل اصلی این  قتل  یا فاجعه  یا جنایت چیست؟ چون گزارش شده است یک  پسر جوان  21 فرزند تا جر طلا و جواهر فروشی  مقیم آمریکا   پس از اينكه نتوانست برادر معشوقه‌اش را براي ازدواج با خواهرش  مرجان 19 ساله راضي كند وی  را به طرز وحشتناكي  می كشد. سپس  جسد جوان حدوداً 20 ساله  ی این جوان توسط قاتل يا قاتلين به داخل جوي آب منتقل می شود . صورت جسد  که  به علت اصابت ضربات جسم سخت كاملا خون آلود و دچار شكستگي‌هاي شديد شده بود کشف  می شود . اما قاتل احمد رضا قبل از پرواز به آمستردام در 24 اسفند بدلیل  شناسايي شدن  هويت دستگیر می شود . چون كارآگاهان  با تحقيق از خواهر مقتول  متوجه می شوند  احمدرضا و مرجان هشت ماه پيش و از طريق شبكه اجتماعي فيس بوك با يكديگر آشنا و از آن زمان به بعد، ارتباط آنها با يكديگر بيشتر می شود بگونه‌اي كه نهايتا تصميم به ازدواج می گیرند. اما امير برادر مرجان  پس از اطلاع از اين موضوع، با ادامه آشنايي اش با احمدرضا مخالفت می کند . البته  احمـدرضا، فرزند يكي از تجار طلا و جواهر ايراني است كه پس از متاركه از همسرش و بهمراه ساير اعضاي خانواده‌اش (دو خواهر احمدرضا) از كشور خارج شده و در حال حاضر در كشور آمريكا زندگي مي‌نمايد و احمدرضا نيز بواسطه وضعيت مناسب اقتصادي پدر و با در اختيار داشتن سه باب منزل در خيابان ولي عصر، تجريش و باغي در شهر بومهن، در آنها سكونت و تردد دارد. بهرحال كارآگاهان اطلاع پيدا مي‌كنند كه او قصد داشته تا در تاريخ بيست و چهارم اسفند و از طريق پرواز تهران - آمستردام از كشور خارج شود و دقيقا بليط پرواز را چند روز پس از كشف جسد رزرو كرده است.  ناگفته نماند  که رندانه  تبلیغ منفی علیه ی شبکه ی اجتماعی مجازی فیس بوک شده است .چون هدف تلقین کردن فاسد بودن فیس بوک ومجاز  دانستن  فیلتر کردنش است . همچنین پاسخ به وزیر  فرهنگ ارشاد  دولت روحانی است که خواهان رفع فیلتر شده است. 25 اسفند-92
پسر جوان پس از اينكه نتوانست برادر معشوقه‌اش را براي ازدواج با خواهرش راضي كند، امير را به طرز وحشتناكي كشت.در ساعت 8:45 پنجم بهمن‌ماه از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110، يك فقره كشف جسد متعلق به مرد جواني به كلانتري 141 شهرك گلستان اعلام شد.با حضور مأموران در محل كشف جسد واقع در شهرك اميد دژبان - خيابان عطار نيشابوري، جسد جواني حدودا 20 ساله در حالي كشف شد كه توسط قاتل يا قاتلين به داخل جوي آب منتقل و صورت جسد نيز به علت اصابت ضربات جسم سخت كاملا خون آلود و دچار شكستگي‌هاي شديد شده بود.با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع قتل عمد و به دستور قاضي رودگر، بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه 27 تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
* شناسايي جسـد
با آغاز رسيدگي به پرونده، كارآگاهان اداره دهم در اولين مرحله و براي شناسايي هويت جسد به بررسي پرونده افراد فقداني پرداخته و اطلاع پيدا كردند كه كمتر از 24 ساعت از زمان كشف جسد، يكي از اهالي شهرك اميد دژبان به كلانتري 141 مراجعه و در خصوص فقدان پسر 22 ساله‌اش به نام اميـر اقدام به طرح شكايت كردند.با شناسايي اين خانواده و بررسي تصاوير بدست آمده از فقداني (امير)، كارآگاهان اقدام به شناسايي هويت جسد ناشناس كرده و جهت اطمينان بيشتر، خانواده فقداني نيز به اداره دهم دعوت و آنها نيز هويت فرزند خود را شناسايي و تأييد كردند.
* دستگيري و آزادي دو برادر
با آغاز تحقيقات از خانواده مقتول، آنها در اظهارات خود عنوان داشتند: امير در ساعت 23:30 چهارم بهمن به همراه دو تن از دوستان خود به نام آرش و آيدين، از خانه خارج شده و از آن زمان ديگر به خانه مراجعه نكرده است؛ بلافاصله محل سكونت آرش و آيدين (دو برادر) در شهرك اميد دژبان شناسايي و هر دو نفر آنها پنجم بهمن دستگير و به اداره دهم پليس آگاهي منتقل شدند.با آغاز تحقيقات از آرش و آيدين، آنها در اظهارات خود ضمن تأييد گفته‌هاي خانواده امير عنوان داشتند: در ساعت 23:30 چهارم بهمن به دنبال امير رفته و هر سه نفر، براي پياده روي به پارك آبشار رفتيم. حدودا ساعت 01:45 بامداد بود كه با ماشين، امير را به در منزلش رسانده و از آن زمان ديگر هيچ اطلاعي از او نداريم.بررسي اظهارات اين دو برادر و همچنين ديگر اقدامات پليسي نشان از تأييد اظهارات آنها در خصوص عدم مشاركت و يا اطلاع از جنايت داشت كه ضمن انجام هماهنگي با بازپرس پرونده، هر دو نفر آنها آزاد شدند.
* بررسي فرضيه‌هاي مختلف جنايت و شناسايي امير
در ادامه رسيدگي به پرونده، طرح و بررسي فرضيه‌ها و انگيزه‌هاي مختلف جنايت از قبيل اختلاف خانوادگي، انگيزه مالي و... در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت و كارآگاهان در تحقيقات پليسي اطلاع پيدا كردند مدتي است كه خواهر مقتول به نام مرجان (19 ساله) با جواني به نام احمدرضا (21 ساله) آشنا شده و همين موضوع زمينه درگيري و اختلاف ميان خواهر و برادر گرديده است.با شناسايي هويت احمـدرضا، كارآگاهان به تحقيق از خواهر مقتول پرداخته و متوجه شدند كه احمدرضا و مرجان هشت ماه پيش و از طريق شبكه اجتماعي فيس بوك با يكديگر آشنا و از آن زمان به بعد، ارتباط آنها با يكديگر بيشتر شده بگونه‌اي كه نهايتا تصميم به ازدواج گرفته و امير نيز پس از اطلاع از اين موضوع، با ادامه آشنايي مرجان و احمدرضا مخالفت كرده است.
* دستگيري امير
در ادامه تحقيقات كارآگاهان اداره دهم اطلاع پيدا كردند كه احمـدرضا، فرزند يكي از تجار طلا و جواهر ايراني است كه پس از متاركه از همسرش و بهمراه ساير اعضاي خانواده‌اش (دو خواهر احمدرضا) از كشور خارج شده و در حال حاضر در كشور آمريكا زندگي مي‌نمايد و احمدرضا نيز بواسطه وضعيت مناسب اقتصادي پدر و با در اختيار داشتن سه باب منزل در خيابان ولي عصر، تجريش و باغي در شهر بومهن، در آنها سكونت و تردد دارد.با شناسايي محل‌هاي سكونت احمدرضا در مناطق تجريش، ولي عصر و بومهن اين محل‌ها تحت مراقبت‌هاي پليسي قرار گرفته و سرانجام احمدرضا در ساعت 7:30 بيست و دوم اسفندماه در يكي از خانه‌هاي پدري واقع در خيابان ولي عصر، دستگير و به اداره دهم منتقل مي‌شود.
* اعتراف به جنايت
احمدرضا در اظهارات اوليه منكر هرگونه ارتباط با مرجان شده، اما پس از مواجهه حضوري با مرجان، به ناچار به آشنايي خود و مرجان اعتراف مي‌نمايد.با انجام اقدامات پليسي، كارآگاهان اطمينان پيدا داشتند كه احمدرضا در محل جنايت حضور داشته اما وي همچنان منكر هرگونه ارتكاب و يا اطلاع از جنايت مي‌شود تا نهايتا كارآگاهان اطلاع پيدا مي‌كنند كه او قصد داشته تا در تاريخ بيست و چهارم اسفند و از طريق پرواز تهران - آمستردام از كشور خارج شود و دقيقا بليط پرواز را چند روز پس از كشف جسد رزرو كرده است.
با توجه به دلايل، مدارك و شواهد بدست آمده، احمدرضا كه چاره‌اي جز اعتراف نداشت به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتكاب جنايت اعتراف كرد.وي در اعترافاتش به كاراگاهان گفت: زماني كه از طريق مرجان در جريان مخالفت امير با ادامه آشنايي و ازدواج خود با مرجان قرار گرفتم، تصميم گرفتم تا با او ملاقات كنم.وي ادامه داد: براي همين در ساعت 19 چهارم بهمن ماه با مرجان تماس گرفته و از او درخواست كردم تا زمان مراجعه برادرش به منزل را اطلاع دهد؛ ساعت 23:45 مرجان تماس گرفت و عنوان داشت كه امير بهمراه دوستانش و براي پياده روي به پارك رفته؛ بلافاصله به در خانه آنها مراجعه و منتظر ماندم تا امير بازگردد.متهم افزود: نزديك به ساعت 2 بامداد، امير بهمراه دوستانش و با يك دستگاه خودرو سواري به در منزل مراجعه كرد. پس از دور شدن ماشين و قبل از ورود امير به داخل خانه، با ماشين به او نزديك شده و خود را معرفي كردم و از او درخواست كردم تا براي صحبت كردن سوار ماشين بشود. زمانيكه امير سوار ماشين شد، با او شروع به صحبت كرده و همزمان با صحبت كردن، با ماشين در داخل شهرك مي‌چرخيديم تا اينكه صحبت‌هايمان به تهديد كردن از سوي امير تبديل شد.وي گفت: 
نمي‌دانم كه چگونه شد كه زنجير زير صندلي را دور گردن امير انداخته و حدود 10 دقيقه فشار دادم؛ ناگهان متوجه شدم امير نفس نمي‌كشد!! در حاليكه بسيار ترسيده بودم، جسد را از ماشين پياده و به داخل جوي آب بردم و چند ضربه سنگ نيز به صورت جسد زدم و به سرعت از محل دور شدم.احمدرضا در ادامه اظهاراتش با اشاره به اطلاع مرجان از موضوع جنايت به كارآگاهان گفت: زمانيكه مرجان از موضوع قتل برادرش توسط من اطلاع پيدا كرد، به او وعده دادم كه او را بهمراه خود به آمريكا خواهم برد و به اين بهانه از او خواهش كردم تا در خصوص موضوع با كسي صحبت نكند اما اطمينان داشتم كه او نهايتا مرا معرفي خواهد كرد به همين علت و بدون اطلاع مرجان تصميم گرفتم تا از كشور خارج و نزد پدرم در آمريكا بروم كه دستگير شدم.
* دستگيري مرجان
مرجان نيز براي انجام مواجهه حضوري با متهم (احمدرضا) در اداره دهم حضور داشت، پس از اعتراف احمدرضا به اطلاع از ارتكاب جنايت توسط وي اعتراف كرد و عنوان داشت: اصلا فكر نمي‌كردم كه احمدرضا اقدام به كشتن برادرم نمايد؛ او تنها قصد داشت تا با امير صحبت نمايد كه چنين اتفاقي افتاد.سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر، گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم اصلي پرونده به ارتكاب جنايت و همچنين اطلاع خواهر مقتول از واقعيت و عدم اطلاع آن به پليس، قرار قانوني از سوي بازپرس پرونده صادر و هر دو متهم جهت انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته‌اند. منبع جممهوری  اسلامیی

No comments:

Post a Comment