Wednesday, May 28, 2014

قربون برم خدا را ، یک بام و دو هوا را !

قربون برم خدا را ، یک بام و دو هوا را !
قربون برم خدا را ، یک بام و دو هوا را ! گفته می شود یک مادر بود که یک دختر و داماد و یک پسر و عروس داشت . اینان با هم زندگی می کردند و شب های گرم تابستان همگی پشت بام خانه می خوابیدند . مادر علاقه به دخترش داشت، و لی زیاد دلخوشی از عروس یا همسر پسرش نداشت . بنابراین این مادر شب ها موقع خواب می رفت آن طر ف بام که پسر وهمسرش می خوابیدند و بالای سر پسرش می ایستاد وتوصیه می کرد، پسر جان مگر نمی بینی هوا گرم است و اگر از همسرت فاصله نگیری بیشتر گرمت می شود و شب خوابت نمی برد؟ اما از طرف دیگر می آمد این طرف بام بالای سر دخترش تا به وی نصیحت کند دختر عزیزم، چون بالای بام هستی ممکن است که نیمه شب نسیم خنک زده و سردت شود و بیدار شوی وخوب خوابت نبرد . خلاصه خواب زده و روز بعد خسته شوی . پس بهتر است که دخترم به همسرت نزدیک شو و بچسب به وی تا گرمت شود و خوابت ببرد . پسر که شاهد حرف و نصیحت واصرار تناقض آمیز مادرش بود .چون نصیحت مادر همراه با اصرار وی به خواهرش را می شنید و با شیوه ی رفتار وتوصیه های متضاد با خودش مقایسه می کرد . پس دیگر طاقت نیاورد و بانگ برآوردقربون برم خدا را ، یک بام و دو هوا را .
ناگفته نماند این اصطلاح  سیاست یک بام و دو هوا رایج شده است  . چون  هم در فرهنگ عامیانه وهم در محافل  اجتماعی - سیاسی کاربرد دارد . بطور نمونه در همین شبکه ی مجازی اطلاع رسانی بالاترین هم مشابه ی  همین سیاست یک بام و  دو هوا  اعمال می شود .چون مرز خودی و غیرخودی ترسیم شده  وجود دارد .  در صورتیکه  ازیک سو تبلیغ فیلتر شکن برای داخل کشور در این شبکه می شود تا امکان  دور زدن   سانسور و دسترسی به فیس بوک  و بالاترین امکان پذیر  گردد  .  همچنین  این شبکه ی مجازی  اجتماعی سمپاتی  به حامیان  اصلاح طلب و جنبش سبز و موسوی و رفسنجانی و کروبی  دارد  و انتقادات مخالفان شان را بر نمی تابد .در صورتیکه  خیلی از لینک های مخالفان پس از داغ شدن به صحفه داغ این شبکه برده نمی شوند .

بطور مثال  من نمی دانم لینک های من چه ایرادی دارند که برخی شان پس از داغ شدن از تیغ فیلتر این شبکه ی اطلاع رسانی  عبور داده نمی شوند و به صحفه داغ نمی روند . البته نام وبلاگ " نگاه نقادانه  " است  . یعنی  در این وبلاگ مسایل روز مورد نقد و بررسی و کنکاش قرار می گیرند . اما این وبلاگ   چون نمی خواهد نقش فلش وتبلیغ برای موضوعات و سایت های خبری رژیم نامشروع ولایت فقیه  ایفا و  دنبال کند ، پس  با کپی و ذکر منابع خبر ، مورد نقد  قرار می گیرند  . بنابراین  دلیل ندارد لینک هایی که از این وبلاگ در بالاترین  زده می شود  پس از  اینک داغ می شوند مورد  سانسور واقع شوند. مگر اینکه کاسه ای زیر نیم کاسه یا همان سیاست یک بام و دو هوا در کار باشد  که اخلال گری عمدی در امر اطلاع رسانی می شود. ضمن اینکه  نتیجه ی 35 سال سیاست سرکوب و سانسور و تفتیش عقاید ما را به اینجا کشانیده است و  دیگر نیاز نیست  نه اینکه  با این سیاست همسویی نشود و تقویت نگردد که با شدت مبارزه گردد . 8 خرداد - 93

No comments:

Post a Comment