Thursday, May 29, 2014

ای عوام سر منبربرای پا منبریان گفتم،نه برای عیال و قالی خانه ام !

ای  عوام  سر منبربرای پا منبریان  گفتم،نه برای عیال و قالی خانه ام !
 گفته می شود روزی آخوندی بالای منبر مسجدی مشغول وعظ کردن و روضه خوانی بود و محور  نجس بودن شاش کودک نظر می داد و تأکید می کرد اگر چنانچه روززی کودکی که وسط قالی توی حال خانه  گذاشته  شده مشغول بازی یا اگر دارد گریه وبی قراری می کند . در این هنگام کودک کار خرابی نمود و  خودش را خیس  و قالی را نجس کرد و مادرش متوجه شد. باید آن بخش قالی که خیس ونجس شده بریده گردد و قالی در معرض آفتاب گذاشته یا پاک گردد . این آخوند غافل از آن بود که همسرش در این مسجد جزو پامنبریان وی هست و دارد خطابه یا توصیه های وی را گوش می دهد .
 بهرحال همسرش به خانه برمی گردد و آخوند برای منبرهای دیگر می رود . تا اینکه آخوند غروب به خانه بر می گردد . پس از ورود به خانه متوجه می شود که قالی وسط حال خانه نیست . بلافاصله عیال را صدا می زند تا سئوال کند قالی چه شده است؟ عیال می گوید  که فرش روی نرده های بالکن خانه است گذاشته  ام تا آفتاب بخورد و پاک شود . آخوند با حالت افروخته وکمی لحن صدا تغییر کرده  باز سئوال می کند برای چه پاک شود؟ مگر قالی نجس بوده یانجس شده است؟ عیال جواب می دهد بلی ، چون هنگامی که مشغول پختن غذا بودم . بچه شروع به بی قراری کرد سپس روی فرش شاشید. منم  آن قسمت فرش شاشی شده را دایره وار قیچی کردم و قالی را بیرون گذاشتم تا آفتاب بخورد و پاک شود. در این هنگام صدای آخوند بلند می شود و باحالت عصبیت به عیال می گوید چرا اینکار را کردی ؟ کی بهت گفته بود که باید چنین کنی ؟ عیال جواب می دهد خودت گفتی . آخوند  به عیال می گوید کی من  در این مورد چیزی به تو گفته بودم . عیال در پاسخ می گوید امروز در مسجد پای منبرت بودم که  خودت در این مورد گفتی . آخوند که ببشتر عصبی شده بود  سر عیال خود  فریاد می کشد که ای  عوام و زن نفهم  من آن را  سر منبربرای پا منبریان و  دیگران  گفتم ونه برای عیال وفرش خانه ام .
حال داستان  روش کار  وقوانین شبکه ی مجازی- اجتماعی- اطلاع رسانی  بالاترین است  که در این شبکه  آنگونه عمل می شود تا مرز خودی وغیرخودی مخدوش نگردد و غیر خودی تا آنجا تحمل شود که موجب افزایش کمی وجنس جوری شبکه ی بالاترین گردد  . چون خطوط ترسیم شده ای برای دگر اندیش مخالف  رژیم نا مشروع ولایت فقیه با رهبر انتصابی اش  وجود دارد  که این خطوط  نقش  ممیزگری وفیلتر لینک ها را ایفا می کند . بهانه هم کار گروهی است . در صورتی که آرای داده شده ی من نشان می دهد نه گروهی که متفرقه است .  همچنین آرای داده شده به لینک های من هم مخلوط است .
از سوی دیگر گیرم که آرای کاربران گروهی با شد که در مورد خیلی از کاربران صدق می کند . سئوال است . مگر برنامه های شبکه های تلویزیونی و مطبوعات و  قلم زنان ستون هایش و امثالهم بینندان ومشتریان خاص خودشان را ندارند؟ خوب در این شبکه ی مجازی هم چنین است .ممکن است برخی هم فکر یا هم سنگر مبارزه برای آزادی باشند .ممکن است بمرور که مطالب لینک های همدیگر رادنبال می کنند و آشنا می شوند علاقمند به محتوای لینک ها می گردند وبه لینک های هم دیگر رأی می دهند . این عمل که گناه کبیره وجرم نابخشودنی نیست که غیر قابل اغماض باشد .
به خصوص اینکه  من هم لینک کم می گذارم چون فرصت ندارم .هم اینکه  لینک ها مطالبی هستند که خودم تهیه یا نقد می کنم .البته انکار نمی کنم چون نقدها تند ولی مستند و روشنگر وعلیه ی رژیم نامشروع  ولایت فقیه می باشند . می دانم مورد خوشآیند مسئولین  شبکه مجازی بالاترین  وحامیانش نیست . چون اینان از بخش یا جناحی از  این رژیم بربرمنش وتاریک اندیش قلم شکن وسانسورچی حمایت می کنند که و بلاگ نویس و خبر نگار و روزنامه نگار  وآزادیخواه در بند می کند  وسرشان را بالای دار می برد و شبکه های مجازی اجتماعی به خصوص فیس بودک  ازجمله همین شبکه مجازی بالاترین را فیلتر می کند وجرم قلم من  این است که این  مورد ذکر شده یا شرایط تحمیل شده را نه نادیده نمی گیرد که با آن مبارزه ی روشنگرانه می کند.
بهرحال امیدوارم  که بالاترین  اسامی  لیست سیاه را پاک وسفید کند  و نام مرا از این لیست در بی آورد و دست از این  سیاست خودی وغیر خودی وتبعیض و فیلتر کردن بردارد  و در امر اطلاع رسانی اخلال گری  نکند. یا موش نداوند تا آن موقع متوجه شود چگونه کیفیت  محتوای لینک  های این شبکه  غنی  می شود وبهتر برای کاربران وبازدید کنندگان سایت قابل استفاده تر خواهد شد . چون من بندرت کاربران قدیمی را می بینم که  همچون گذشته فعال باشند. این دلزدگی باید نتیجه ی سیاست قلع وقمع  وتبعیض وخودی و غیر خودی و افت و ریزش بالاترین  می باشد.
 بالاخره اینکه شرایط کشور حساس است . باید تمام عیار به جنگ سانسور و سرگوب  برخاست و قد علم کرد  وکمر همت بست و روشنگری کرد تا شرایط تغییرات دمکراتیک در ایران فراهم  شود.  در پایان  اینکه آرزو می کنم که بالاترین  وبلاگ "نقد و بررسی مطبوعات"  مرا که بی دلیل و به نا حق با اتهام واهی کپی کار برای چندسال مسدود کرد ه را از  حصرخارج  نماید.9 خرداد -93


No comments:

Post a Comment